Informacja o warunkach zatrudnienia pracownika delegowanego – stanowisko Ministerstwa
Do obowiązków pracodawcy przed wyjazdem pracownika do pracy lub w celu wykonania zadania służbowego poza granicami kraju na okres przekraczający 4 kolejne tygodnie należy przekazać pracownikowi dodatkowe informacje o których mówi art. 291 § 2 Kodeksu pracy. Informacje te dotyczą państwa, w którym praca lub zadanie służbowe ma być wykonywane, czasie trwania pracy lub zadania, walucie, w której będzie realizowana wypłata, dodatkowych świadczeniach pieniężnych lub rzeczowych związanych z wykonywaniem pracy lub zadania służbowego poza granicami kraju, warunkach powrotu do kraju lub o braku zapewnienia powrotu pracownika do kraju.
Konieczność przekazania powyższych informacji potwierdziło Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w swoim stanowisku z 18 października 2023 roku, wskazując, że powyższy przepis rozszerza zakres przedmiotowy obowiązków informacyjnych. Wyżej wymienione obowiązki dotyczą delegowania w rozumieniu unijnych dyrektyw dotyczących delegowania pracowników w ramach świadczenia usług, ale i podróży służbowej.
Obowiązek informacyjny powinien być zrealizowany przed wyjazdem pracownika – nie później niż w dniu, w którym zamiana warunków zatrudnienia ma miejsce.
Powiązane Aktualności
Dyrektywa w sprawie pracy platformowej w UE przyjęta
W dniu 14 października 2024 roku dyrektywa dotycząca pracy platformowej została przyjęta przez Radę Unii Europejskiej. Głównym celem, który stawiają [...]
Wyrok NSA – zabezpieczenie danych osobowych
To administrator danych powinien określić sposób zabezpieczenia danych osobowych, a nie jego pracownik – tak wynika z wyroku Naczelnego Sądu [...]
Przepisy specustawy powodziowej z punktu widzenia pracodawcy
Przepisy specustawy powodziowej, opublikowanej w dniu 4 października 2024 r. w Dzienniku Ustaw (Dz.U. z 2024 r., poz. 1473), weszły [...]