Informacja o warunkach zatrudnienia pracownika delegowanego – stanowisko Ministerstwa
Do obowiązków pracodawcy przed wyjazdem pracownika do pracy lub w celu wykonania zadania służbowego poza granicami kraju na okres przekraczający 4 kolejne tygodnie należy przekazać pracownikowi dodatkowe informacje o których mówi art. 291 § 2 Kodeksu pracy. Informacje te dotyczą państwa, w którym praca lub zadanie służbowe ma być wykonywane, czasie trwania pracy lub zadania, walucie, w której będzie realizowana wypłata, dodatkowych świadczeniach pieniężnych lub rzeczowych związanych z wykonywaniem pracy lub zadania służbowego poza granicami kraju, warunkach powrotu do kraju lub o braku zapewnienia powrotu pracownika do kraju.
Konieczność przekazania powyższych informacji potwierdziło Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w swoim stanowisku z 18 października 2023 roku, wskazując, że powyższy przepis rozszerza zakres przedmiotowy obowiązków informacyjnych. Wyżej wymienione obowiązki dotyczą delegowania w rozumieniu unijnych dyrektyw dotyczących delegowania pracowników w ramach świadczenia usług, ale i podróży służbowej.
Obowiązek informacyjny powinien być zrealizowany przed wyjazdem pracownika – nie później niż w dniu, w którym zamiana warunków zatrudnienia ma miejsce.
Powiązane Aktualności
Nabór wniosków do pilotażu skróconego czasu pracy
Od 14 sierpnia 2025 roku można składać wnioski do pilotażu skrócenia czasu pracy, przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki [...]
Nowe przepisy – uprawnienia dla kobiet po utracie ciąży
Od 6 sierpnia 2025 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące uprawnień dla matek, które poroniły ciążę. W lipcu Ministra Rodziny, Pracy [...]
Planowana reforma PIP coraz bliżej
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, reforma Państwowej Inspekcji Pracy ma wejść w życie na [...]