Rozporządzenie w sprawie dokumentacji pracowniczej już weszło w życie
Od 21 marca obowiązują przepisy zmienionego Rozporządzenia w sprawie dokumentacji pracowniczej (DZ.U. z 2023 r. poz 471), którego celem jest dostosowanie obecnych przepisów dotyczących dokumentacji pracowniczej do wdrożenia pracy zdalnej oraz kontroli trzeźwości. Wszyscy pracodawcy, którzy zdecydowali się na wdrożenie w firmie kontroli pracowników na obecność w organizmach alkoholu i środków działających podobnie do alkoholu będą musieli rozszerzyć akta osobowe o nową część E”. W części tej znaleźć się powinny wszystkie dokumenty związane z przeprowadzaniem kontroli oraz z badaniami przeprowadzanymi przez uprawnione organy. Przechowywane powinny być jedynie pozytywne wyniki badań (czyli wskazujące na obecność alkoholu lub środków działających podobnie do alkoholu); po upływie roku od daty zebrania wyników powinny być one z akt pracownika usunięte.
Całość Rozporządzenia można znaleźć można w Dzienniku Ustaw.
Powiązane Aktualności
Zasady prowadzenia dokumentacji pracownika tymczasowego
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wydało w dniu 2 października 2024 roku stanowisko objaśniające zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej dla [...]
Nadgodziny w służbie cywilnej
Nadgodziny w służbie cywilnej: W dniu 27 września Centrum Informacyjne Rządu udzieliło wyjaśnień wskazujących, w jaki sposób rozliczać godziny nadliczbowe [...]
Badania medycyny pracy – zmiany w przepisach
Ministerstwo Zdrowia zapowiedziało wprowadzenie zmian w zakresie badań medycyny pracy, których wejście w życie jest planowane od 2025 roku. Zgodnie [...]