Statystyczna karta wypadku przy pracy – nowy formularz w 2023
Zgodnie z najnowszym rozporządzeniem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z 9 grudnia 2022 r. w sprawie statystycznej karty wypadku przy pracy (Dz.U. z 2022 r. poz. 2750) od 1 stycznia 2023 r. pracodawcy wypełniają statystyczną kartę wypadku przy pracy na nowym formularzu. Największą zmianą jest wprowadzenie w formularzu dodatkowej pozycji, gdzie wpisuje się, czy wypadek wydarzył się w związku z wykonywaniem pracy zorganizowanej w formie zdalnej lub telepracy. Dodatkowo powiększona została lista rodzajów urazów będących skutkiem wypadku (i przyporządkowanych do nich kodów) – dotychczas było ich 14, natomiast obecnie jest ich 32.Istotnym uproszczeniem dla pracodawców jest możliwość przekazania karty na portal sprawozdawczy Głównego Urzędu Statystycznego w postaci elektronicznej, czyli np. za pośrednictwem e-maila, co oznacza, że nie jest już konieczne posiadanie podpisu kwalifikowanego do przekazania karty w formie elektronicznej.
Powiązane Aktualności
Wzrost opłat za kopie z archiwów płacowych
Zgodnie z projektem rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie maksymalnej wysokości opłat za sporządzenie odpisu lub kopii dokumentacji [...]
Deregulacja w prawie pracy w świetle RODO
W ramach kolejnych planów deregulacji w obowiązujących przepisach związanych z prawem pracy rząd zaplanował rezygnację z pisemnej formy upoważnień do [...]
Projekt ustawy o układach zbiorowych pracy
W zeszłym tygodniu, w dniu 26 września 2025 roku w Sejmie miała pierwsze czytanie ustawa o układach zbiorowych pracy i [...]