Statystyczna karta wypadku przy pracy – nowy formularz w 2023
Zgodnie z najnowszym rozporządzeniem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z 9 grudnia 2022 r. w sprawie statystycznej karty wypadku przy pracy (Dz.U. z 2022 r. poz. 2750) od 1 stycznia 2023 r. pracodawcy wypełniają statystyczną kartę wypadku przy pracy na nowym formularzu. Największą zmianą jest wprowadzenie w formularzu dodatkowej pozycji, gdzie wpisuje się, czy wypadek wydarzył się w związku z wykonywaniem pracy zorganizowanej w formie zdalnej lub telepracy. Dodatkowo powiększona została lista rodzajów urazów będących skutkiem wypadku (i przyporządkowanych do nich kodów) – dotychczas było ich 14, natomiast obecnie jest ich 32.Istotnym uproszczeniem dla pracodawców jest możliwość przekazania karty na portal sprawozdawczy Głównego Urzędu Statystycznego w postaci elektronicznej, czyli np. za pośrednictwem e-maila, co oznacza, że nie jest już konieczne posiadanie podpisu kwalifikowanego do przekazania karty w formie elektronicznej.
Powiązane Aktualności
Ustalanie rozkładu czasu pracy w urzędach
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów dotyczące zasad planowania czasu pracy w wybranych urzędach wprowadza nowe wytyczne dotyczące organizacji czasu pracy placówek. [...]
Kary UODO za zgubienie pendrive z danymi
Kary UODO za zgubiony pendrive z danymi osobowymi zostały nałożone na dwie miejskie spółki w Kutnie - Miejski Ośrodek Pomocy [...]
Zasady prowadzenia dokumentacji pracownika tymczasowego
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wydało w dniu 2 października 2024 roku stanowisko objaśniające zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej dla [...]