Projekt nowelizacji Kodeksu pracy w zakresie pracy zdalnej i kontroli trzeźwości
2 maja na stronach Rządowego Centrum Legislacji pojawiła się kolejna wersja projektu zmian, która jednak na szczęście znacząco nie różni się od poprzedniej wersji z lutego br. Zmiany są raczej redakcyjne, co oznacza, że chyba wreszcie docieramy do końca drogi prac nad projektem i można liczyć w najbliższym czasie na jego przekazanie do Sejmu. Co musi nastąpić szybko, jeśli weźmiemy pod uwagę koniec stanu epidemii zapowiedziany na dzień 16 maja i rozpoczęcie biegu terminu 3 miesięcy na wejście w życie nowych przepisów o pracy zdalnej. W zakresie kontroli trzeźwości i na obecność w organizmie innych środków działających podobnie do alkoholu doprecyzowano w znaczący sposób treść protokołów z badań dokonywanych przez organy powołane do ochrony porządku publicznego oraz w przypadku badania krwi lub moczu w jednostkach służby zdrowia. Z nowego projektu wynika, że będą w nich ujęte także informacje o płci, wzroście, masie ciała, czy chorobach, na jakie pracownik choruje, co spowoduje, że będą w nich dane wrażliwe, a to znacząco podnosi ryzyka przetwarzania takich danych.
W pracy zdalnej nie ma większych merytorycznych zmian, a więc chyba wreszcie można już przystąpić do opracowywania nowych regulaminów pracy zdalnej, które zastąpią tymczasowe rozwiązania covidowe stosowane nadal przez pracodawców. Z projektem można zapoznać się na stronie RCL.
Powiązane Aktualności
Ustalanie rozkładu czasu pracy w urzędach
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów dotyczące zasad planowania czasu pracy w wybranych urzędach wprowadza nowe wytyczne dotyczące organizacji czasu pracy placówek. [...]
Kary UODO za zgubienie pendrive z danymi
Kary UODO za zgubiony pendrive z danymi osobowymi zostały nałożone na dwie miejskie spółki w Kutnie - Miejski Ośrodek Pomocy [...]
Zasady prowadzenia dokumentacji pracownika tymczasowego
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wydało w dniu 2 października 2024 roku stanowisko objaśniające zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej dla [...]