Plany urlopów pracowników w świetle RODO
Przy planowaniu urlopów pracodawca pamiętać musi o zasadzie minimalizacji danych wynikającej z przepisów RODO – udostępnienie grupie pracowników planu urlopów wypoczynkowych na dany rok nie stanowi naruszenia ww. zasady minimalizacji danych, pod warunkiem, że sposób udostępniania danych przez administratora w żaden sposób nie wykracza poza zakres szerszy niż niezbędny do realizacji celu przetwarzania.
W dokumencie nie należy zawierać szczegółowych danych, takich jak np. rodzaj urlopu lub miejsce, w którym przebywać ma pracownik. Wystarczy imię i nazwisko pracownika, a także data rozpoczęcia i zakończenia urlopu. Szczegółowe dane mogą mieć charakter nadmierny, a co za tym idzie, stanowić naruszenie przepisów RODO. Więcej informacji można znaleźć w Newsletterze UODO dla Inspektorów Ochrony Danych, nr 2/2022 (35).
Powiązane Aktualności
Czy zawsze niewłaściwe zachowanie pracodawcy to mobbing?
14 lutego 2024 r., Sąd Najwyższy wydal postanowienie (sygn. akt II PSK 11/23) w którym wskazał, że samo odczucie pracownika, [...]
Kontrola trzeźwości pracownika – zasady przetwarzania danych
Od zeszłego roku przepisy prawa pracy umożliwiają pracodawcy przeprowadzanie kontroli trzeźwości oraz kontroli na obecność innych substancji działających podobnie jak [...]
Wzrost płacy minimalnej w 2025 roku
W 2025 roku płaca minimalna wzrośnie, ale tylko jednokrotnie, od 1 stycznia 2025 roku. Zgodnie ze wskazaniami ekonomistów z Federacji [...]