Nowy wzór karty wypadku
31 stycznia 2022 w Dzienniku Ustaw (poz. 223) ogłoszono rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 23 stycznia 2022 r. w sprawie trybu uznawania zdarzenia powstałego w okresie ubezpieczenia wypadkowego za wypadek przy pracy, kwalifikacji prawnej zdarzenia, wzoru karty wypadku i terminu jej sporządzenia. Nowe rozporządzenie weszło w życie z dniem 1 lutego 2022 roku. Rozporządzenie określa między innymi wzór karty wypadku, będący załącznikiem do rozporządzenia, oraz określa sposób jej wypełnienia. Do karty należy dołączyć zapis wyjaśnień poszkodowanego oraz informacje od świadków wypadku, a także dokumenty sporządzone z oględzin miejsca wypadku oraz uwagi i zastrzeżenia do ustaleń zawartych w karcie zgłoszone przez poszkodowanego lub członka jego rodziny.
Kartę należy sporządzić w 3 egzemplarzach: jeden dla poszkodowanego albo uprawnionego członka rodziny, drugi pozostaje u podmiotu ustalającego okoliczności i przyczyny wypadku, a trzeci egzemplarz jest przekazywany do Zakładu, jeżeli zdarzenie zostało uznane za wypadek przy pracy. Wzór karty oraz całość rozporządzenia znajdują się w Dzienniku Ustaw.
Powiązane Aktualności
Czy zawsze niewłaściwe zachowanie pracodawcy to mobbing?
14 lutego 2024 r., Sąd Najwyższy wydal postanowienie (sygn. akt II PSK 11/23) w którym wskazał, że samo odczucie pracownika, [...]
Kontrola trzeźwości pracownika – zasady przetwarzania danych
Od zeszłego roku przepisy prawa pracy umożliwiają pracodawcy przeprowadzanie kontroli trzeźwości oraz kontroli na obecność innych substancji działających podobnie jak [...]
Wzrost płacy minimalnej w 2025 roku
W 2025 roku płaca minimalna wzrośnie, ale tylko jednokrotnie, od 1 stycznia 2025 roku. Zgodnie ze wskazaniami ekonomistów z Federacji [...]