Plany urlopów pracowników w świetle RODO
Przy planowaniu urlopów pracodawca pamiętać musi o zasadzie minimalizacji danych wynikającej z przepisów RODO – udostępnienie grupie pracowników planu urlopów wypoczynkowych na dany rok nie stanowi naruszenia ww. zasady minimalizacji danych, pod warunkiem, że sposób udostępniania danych przez administratora w żaden sposób nie wykracza poza zakres szerszy niż niezbędny do realizacji celu przetwarzania.
W dokumencie nie należy zawierać szczegółowych danych, takich jak np. rodzaj urlopu lub miejsce, w którym przebywać ma pracownik. Wystarczy imię i nazwisko pracownika, a także data rozpoczęcia i zakończenia urlopu. Szczegółowe dane mogą mieć charakter nadmierny, a co za tym idzie, stanowić naruszenie przepisów RODO. Więcej informacji można znaleźć w Newsletterze UODO dla Inspektorów Ochrony Danych, nr 2/2022 (35).
Powiązane Aktualności
Wzrost opłat za kopie z archiwów płacowych
Zgodnie z projektem rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie maksymalnej wysokości opłat za sporządzenie odpisu lub kopii dokumentacji [...]
Deregulacja w prawie pracy w świetle RODO
W ramach kolejnych planów deregulacji w obowiązujących przepisach związanych z prawem pracy rząd zaplanował rezygnację z pisemnej formy upoważnień do [...]
Projekt ustawy o układach zbiorowych pracy
W zeszłym tygodniu, w dniu 26 września 2025 roku w Sejmie miała pierwsze czytanie ustawa o układach zbiorowych pracy i [...]