Nowy wzór karty wypadku
31 stycznia 2022 w Dzienniku Ustaw (poz. 223) ogłoszono rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 23 stycznia 2022 r. w sprawie trybu uznawania zdarzenia powstałego w okresie ubezpieczenia wypadkowego za wypadek przy pracy, kwalifikacji prawnej zdarzenia, wzoru karty wypadku i terminu jej sporządzenia. Nowe rozporządzenie weszło w życie z dniem 1 lutego 2022 roku. Rozporządzenie określa między innymi wzór karty wypadku, będący załącznikiem do rozporządzenia, oraz określa sposób jej wypełnienia. Do karty należy dołączyć zapis wyjaśnień poszkodowanego oraz informacje od świadków wypadku, a także dokumenty sporządzone z oględzin miejsca wypadku oraz uwagi i zastrzeżenia do ustaleń zawartych w karcie zgłoszone przez poszkodowanego lub członka jego rodziny.
Kartę należy sporządzić w 3 egzemplarzach: jeden dla poszkodowanego albo uprawnionego członka rodziny, drugi pozostaje u podmiotu ustalającego okoliczności i przyczyny wypadku, a trzeci egzemplarz jest przekazywany do Zakładu, jeżeli zdarzenie zostało uznane za wypadek przy pracy. Wzór karty oraz całość rozporządzenia znajdują się w Dzienniku Ustaw.
Powiązane Aktualności
Nabór wniosków do pilotażu skróconego czasu pracy
Od 14 sierpnia 2025 roku można składać wnioski do pilotażu skrócenia czasu pracy, przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki [...]
Nowe przepisy – uprawnienia dla kobiet po utracie ciąży
Od 6 sierpnia 2025 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące uprawnień dla matek, które poroniły ciążę. W lipcu Ministra Rodziny, Pracy [...]
Planowana reforma PIP coraz bliżej
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, reforma Państwowej Inspekcji Pracy ma wejść w życie na [...]